De Appels Korfbalclub heeft voortaan een nieuw logo. Dat werd ontworpen om de vijftigste verjaardag van de club in de kijker te zetten. De onthulling gebeurde tijdens de jaarlijkse clubdag.

Yves Verschraegen en winnaars van de ontwerpwedstrijd Marijke Dierick en Cis Golinvaux stellen het nieuwe logo voor.

De Appels Korfbalclub heeft haar terreinen en kantine momenteel aan de sporthal van Appels, maar dat was in het begin niet het geval. “In mei 1970 werd een nieuwe korfbalclub boven de doopvont gehouden en twintig jaar lang had die haar vaste stek in de Rijckelstraat in Appels”, zegt Yves Verschraegen van Appels Korfbalclub. “Dankzij vele trainingen, ijzeren discipline en een sterke jeugdwerking kon de club veel prestaties neerzetten. Het floreerde allemaal zo goed dat uitbreiden nodig was en in 1991 verhuisden we naar de site van de sporthal van Appels. We zijn enorm trots op ons terrein hier.”

Nog altijd staat een batterij enthousiaste vrijwilligers klaar om het reilen en zeilen van de korfbalclub in goede banen te leiden. “We zijn van plan om dit goede werk vol te houden”, zegt Verschraegen. “We dromen zelfs van de aanleg van een kunstgrasveld. We verwachten binnenkort overigens de titel van ‘koninklijk’ te krijgen naar aanleiding van ons vijftigjarig bestaan. De aanvraag is lopende.”

Het jubileum zou normaal gezien gevierd worden met onder andere een fototentoonstelling, galawedstrijden, een academische zitting en grote party, maar het coronavirus dwong de club tot een bescheidener aanpak. De verjaardag werd daarom gevierd tijdens de jaarlijkse Clubdag met onder andere springkastelen, volksspelen, demowedstrijd en een twee-palentornooi. Bovendien onthulde de club tijdens een receptie het nieuwe logo. “Daarvoor was een wedstrijd uitgeschreven, waarvoor liefst twintig ontwerpen binnen kwamen”, zegt Verschraegen. “De twee ontwerpen van Marijke Dierick en Cis Golinvaux hebben we samen gegoten tot ons nieuwe logo.”

Geert De Rycke